ZoWKF Zawiadomienie o wyborze kwartalnej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych
Opis: ZoWKF Zawiadomienie o wyborze kwartalnej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych
Prawo do opłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych przysługuje wyłącznie podatnikom rozpoczynającym działalność, w pierwszym roku podatkowym oraz tzw. małym podatnikom, czyli podmiotom, u których wartość przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro.
Opłacanie zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych wymaga złożenia zawiadomienia w tej sprawie. Zawiadomienie składa osoba upoważniona do tego typu czynności .
Zawiadomienia dokonać można wyłącznie w formie pisemnej i jedynie w terminie do dnia 20 drugiego miesiąca roku podatkowego, który stosuje jednostka. Zawiadomienie składa się raz i dotyczy ono również lat następnych, chyba że podatnik w terminie wpłaty pierwszej zaliczki za dany rok podatkowy zawiadomi w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z kwartalnych wpłat zaliczek.
Po dokonaniu takiego wyboru zaliczki opłaca się w wysokości różnicy pomiędzy podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie kwartały. Przez kwartał rozumie się kwartał roku kalendarzowego.
Zaliczki wpłacać należy w terminie do 20 dnia każdego miesiąca następującego po kwartale, za który jest wpłacana zaliczka. Zaliczkę za ostatni kwartał roku podatkowego podatnik wpłaca w terminie do 20 dnia pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego. Podatnik nie wpłaca zaliczki za ostatni kwartał, jeżeli przed upływem terminu do jej wpłaty złoży zeznanie i dokona zapłaty podatku.
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.