PRPP Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu podatkowym
Opis: PRPP Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu podatkowym
Pełnomocnictwo umożliwia podmiotom wyłączenie ich z osobistego uczestnictwa w realizacji ciążących na nich obowiązków, które wynikają z prawa podatkowego. Zakres pełnomocnictwa może obejmować tylko te czynności, które osoba upoważniająca mogłaby wykonać sama w odniesieniu do prawa podatkowego.
- w realizacji obowiązku składania deklaracji podatkowych (również zeznań, wykazów oraz informacji, do których składania zobowiązali się podatnicy),
- w postępowaniach regulowanych przepisami ordynacji podatkowej (w postępowaniu podatkowym, czynnościach sprawdzających, kontroli podatkowej, wydawaniu zaświadczeń).
Pełnomocnik może być upoważniony do podpisywania deklaracji, jak również do reprezentowania osób w postępowaniach prowadzonych na podstawie ordynacji podatkowej, a także do złożenia odwołania od decyzji złożonej przez organ.
Pełnomocnictwo podatkowe ma charakter warunkowy. Oznacza to, że fakt jego udzielenia nie przesądza o wyłączeniu osoby upoważniającej z udziału w konkretnym postępowaniu (osobiste wstawiennictwo jest konieczne np. podczas przesłuchania czy składania wyjaśnień). Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna, która ma pełną zdolność do czynności prawnych. Przepisy ordynacji podatkowej nie wprowadzają ograniczeń co do liczby ustanowionych pełnomocników. Udzielone pełnomocnictwo jest ważne od chwili jego złożenia do jego wygaśnięcia (np. zakończenia postępowania podatkowego, utraty przez pełnomocnika zdolności do czynności prawnej lub upływu terminu na jakie zostało udzielone).
W każdej chwili pełnomocnictwo może zostać odwołane (bez podania uzasadnienia). Należy tego dokonać w formie pisemnej.
Podstawa prawna:
Cechy formularza:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.