ObP Zakres czynności (obowiązków) pracownika
Opis: ObP Zakres czynności (obowiązków) pracownika
Umowa o pracę określa m.in. warunki pracy i płacy, w tym również rodzaj pracy, jaką pracownik ma wykonywać. W aktach pracowniczych (karta B) znaleźć się może dokumentacja rozszerzająca informacje, jakie pracodawca może przekazać pracownikowi, w szczególności znaleźć się w nich powinny dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w tym umowa o pracę, a jeżeli umowa nie została zawarta na piśmie - potwierdzenie ustaleń co do rodzaju umowy oraz jej warunków, a także zakres czynności (zakres obowiązków), jeżeli pracodawca dodatkowo w tej formie określił zadania pracownika wynikające z umowy o pracę.
Zakres czynności nie musi być integralną częścią umowy o pracę, co więcej wygodniejszym jest określenie obowiązków osobnym dokumentem ze względu na możliwość zmiany obowiązków bez ingerencji w treść umowy o pracę (zatem bez stosowania wypowiedzenia zmieniającego). Jedynie w przypadku, gdy czynności, które mają być wykonywane przez pracownika, wykraczają poza granice umówionego rodzaju pracy (wskazanego w umowie o pracę stanowiska) wprowadza się w drodze porozumienia zmieniającego lub wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy.
Dokumenty znajdujące się w poszczególnych częściach akt osobowych powinny być ułożone w porządku chronologicznym oraz ponumerowane; każda z tych części powinna zawierać pełny wykaz znajdujących się w nich dokumentów.
Podstawa prawna:
§6 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. Nr 62, poz. 286).
Cechy formularza:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.