KR Korekta rozliczeń
Opis: KR Korekta rozliczeń
Przepisy prawa nie wskazują danych minimalnych, które powinny się znajdować na dokumencie korygującym wszelkie inne rozliczenia, z wyjątkiem faktury. W efekcie dokumenty sporządzane w celach wzajemnych rozliczeń z tytułu prowadzonych transakcji, dla których nie ma obowiązku stosować faktury, wskazywać powinny cel oraz charakter korekty tak by wynikało z nich, jakiej zmianie uległa transakcja i co uległo modyfikacji. Wystawiony w ten sposób dokument, podpisany przez strony stanowi podstawę do wzajemnych rozliczeń oraz dokumentuje faktyczną treść transakcji między stronami. Potwierdzać może zatem uznanie roszczenia w związku z błędami w dokumencie i wcześniejszym nieprawidłowym rozliczeniem transakcji. W przypadku błędów nie wpływających na treść rozliczeń pieniężnych, może być podstawą do prawidłowego księgowania dokumentów (błędy w datach, błędy w opisie transakcji, błędy w numeracji) czy też do właściwej wysyłki towaru czy miejsca realizacji usługi (błędy w adresie, w danych osobowych).
Podstawa prawna:
Art. 70 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny tj. z dnia 9 lutego 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 459).
Cechy formularza:
Podobne z kategorii:
Najnowsze druki:
Grupa formularzy:
Nota prawna:
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.